29 Mayıs 2015 Cuma

seçim...

seçimlere bir hafta kaldı, halbuki geçen sene de bu zamanlarda bir seçim yapmıştık. sahi biz mi seçiyoruz, yoksa seçilenleri seçmeye mi zorlanıyoruz. ben kendi adıma seçim yapsaydım bu partilerin hiç birini seçmez, bu liderlere oy vermezdim. ama kaç seçimdir seçilenlere oy vermeyi dayatıyorlar, ben de kendi adıma veriyorum ne yalan söyleyeyim. ekmek için ekmeleddine bile verdim.

seçimlerde önümüze koyulanların yetersizliği ve bilgisizliği bir yana kolayca yalan söylemeleri de çok ağrıma gidiyor. kitlelelere bu kadar kolay söyleyenlerin nelerine güvenebilirz ki? seçim sadece oy kullanmak mıdır ayrıca? kafam karışık, daha ağustostaki seçimlerde oy kullanmamaya karar vermişken arkadaşım ve eşimin ikna etmesine izin vererek ekmek için ekmeleddin demiş, ve hala sindirememiş biri olarak kafam çok karışık, bir de bunlara kim gelirse hangi parti kazanırsa bir şey değişmeyeceğini bilmek ve görmek de ayrı bir konu. ihaleler, en zengin listesi, bürokrasi, ortadirek dediğimiz olgular az yada çok farkla el değiştirecek eni konu.

belki de sistemin dışında kalmak, iyi veya kötü bu günahlara yada yeteneksizler ordusuna ortak olmamak da bir tercih olabilir mi? öyle yada böyle kazanan kazanıyor, kaç seçimdir hiç bir şekilde değişmedi sistem, krizler, çalkalanmalar, ihale yolsuzlukları, yeni en zenginler, bürokrasi, çok az kişi değişiyor 90 dan beri. yöneten ve nimetlerinden faydalanlar aşağı yukarı aynı. o halde biz neyi oyluyoruz, yoksa oylamaya mı zorlanıyoruz. hali hazırda 20 yıldan fazla süredir genel müdür yardımcılığı görevini yada daire başkanlığı görevini yürüten sayısız kişi var, kaç iktidar geldi geçti değil mi, ya da anap döneminden beri belki de daha öncesinden devam edegelen  kaç politikacı var, az yada çok ara sıra garnitürler eklniyor, geliyor ve gidiyorlar,

bu bir tiyatro da, bizlere sadece alkışlamak mı düşüyor/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder