27 Ekim 2014 Pazartesi

Öğretmenlere....

Bana bir harf öğretenin kırk yıl kölesi olurum, demiş Hz.Ali. Ne kadar önemli, günümüzde ne kadar önemsiz. her alanda olduğu gibi özellikle 80 sonrası bu alanda da çok kırılmalar oldu. Ne demiş şair? Her hızla kirleniyordu, birinciliği beyaza verdiler. 

Ali Rıza Binboğa'nın 70'ler de  bir şarkısı var. Öğretmen öğretir, ilk öğretmenin kim senin, kim öğretti alfabeyi, abece,öğretmen kutsaldır ana gibi, öğretmen kutsaldır ana gibi.

Jön Türkler eğitim, sağlık ve adaleti 3 sac ayağı olarak tanımlamış, bir ulusun ayakta kalabilmesi için iyi bir eğitim sistemine sahip olmasını ve toplumun gelişmesinin bu sayede olacağını, toplumda adalet duygusunun zedelenmemesini, adalete olan güven sarsıldığında toplumun temel taşlarının da oynayacağını, sağlık sisteminin herkes için ve eşit şekilde olması gerektiğini, bu üç alanda çalışanları bir nevi kutsal meslek sahipleri olarak görmüşlerdir.

24 kasımlar gelir geçer yıllardır, sıradan cümleler söylenir, ama ne özlük haklarında ilerleme, ne de atama ve terfilerde adalet ve liyakat...ara ki bulasın.

Önce eğitim sistemi aynı iktidar döneminde 12 yılda kaç kez değişti, anımsamıyorum. Geçen sene Müdürlerin kadroları iptal edildi, tekrar peyderpey atamalar yapılıyor, benim müdürüm dönemi. Şimdiler de taslak yönetmelikle öğretmenlere zorunlu rotasyon yapılması gündemde. Teog'da olduğu gibi 200 km ötedeki okula ataman yapılabilir.

Maaş da artış yok, özlük hakları geriliyor, ek ders aynı, Yıllar önce Kemal Sunal'ın öğretmen filmindeki kareler halen geçerli. Özel ders vermeyen çok  sayıdaki öğretmen başka iş yapmak zorunda kalıyor, yada özel ders veriyor. 

Eğitim demişken Anadolu Liselerin kontenjanları artırıldı, Ankara Atatürk Anadolu Lisesinin 30'dan 34'e çıkarıldı, Yönetmelikle de geçişlerde taban puan kısıtlaması kaldırıldı. Her lise Anadolu Lisesi yapıldı nerdeyse. Kantite artınca kalite de artacak sanıyor bu beyfendiler. Oysa ki; bu kadar üniversite açtılar, o kadar para döktüler, halen Dünyanın bırakın ilk 100'ü, lk 500'e  giren üniversiteleri yok..Beğenmedikleri ODTÜ ilk 100'de, Bilkent ve Boğaziçi'de..

Sevgili Öğretmenlerin Öğretmenler Günü Kutlu Olsun..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder